Tuesday, May 1, 2012

2012 05 01 Rumah Terbalik, Tamparuli, Sabah

 
Rumah terbalik ni adalah tarikan terbaru di Sabah.  Terletak di Kampung Telibong, Batu 21, Jalan Telibong, Tamparuli.  Mengambil masa lebih kurang 30 minit dari Kota Kinabalu.  Tak jauh sebenarnya.


RM10 untuk pengunjung dewasa (Malaysian) dan RM5 untuk pengunjung kanak kanak.
 
Ketuk dulu sebagai tanda kami mahu mengunjungi rumah tersebut.  Mak fikir rumah ini ada unsur hitam sebab mana boleh rumah yang asasnya dibawah diterbalikkan.  Aduihhh...


Atuk ngan cucu sama je...


 Nenek takut nak masuk.  Sebenarnya takde apa2 lah.  It's just a house.  The difference is, the owner are trying to do something against the usual.  Fighting the gravity.  Nama ownernya adalah Alexander Yee.  Kos pengubahsuaiannya berjumlah RM500,000.  To me RM10 is not worth it.  Kecik sangat rumahnya.  Limited access pulak tu.


BjnOb rumah terbalik di sabah menjadi tarikan pelancong
Sebelum

7QPYM rumah terbalik di sabah menjadi tarikan pelancong
Selepas

QHGLw rumah terbalik di sabah menjadi tarikan pelancong
Interior
Salah satu peralatan rumah yang diterbalikkan. 
Bahaya juga sebenarnya ni sebab kalau pakunya tak cukup kuat atau terlampau ramai orang memasuki rumah tersebut pada satu satu masa, mesti merbahaya kan...

No comments:

Post a Comment