Sunday, September 2, 2012

2012 09 02 Gambar wedding lagi

Hantaranzzz
Credit kepada kak Ani - Krismaya
No telefon - 017 338 6738









 Inilah homestay tempat kami menginap.  It's like a perkampungan homestay.  Fun.  Anak anak suka.  Ibu bapa selesa.
Besar rumah ni kan!!
Check out Booking.com - homestay Temerloh
 Shayang mak ngan ayah saya
Pelamin tema pink, cream.


Nak cerita sikit boleh tak.  Ada satu pengalaman yang tidak menyenangkan berlaku disini hari ini.  Mas Kahwin di Temerluh ni adalah RM22.50 tetapi kami yang berfikiran "murah" sangat nilai itu berhasrat menambah nilainya kepada RM100 tetapi malangnya Tuan Kadhi yang bertanggung jawab dengan sekeras kerasnya mahukan RM22.50.  Terpaksalah kami meminjam pada saudara mara.  Bila dirujuk kepada Pejabat Agama Negeri tak ada hukum pun yang melarang mas kahwin di hadiahkan (ditambah nilainya) menjadi RM100 kerana nilai RM22.50 adalah nilai yang difikirkan layak bagi kawasan ini. Kalau nak bagi lebih apa salahnya...  Hmm... masuk kandang kambing mengembik, masuk kandang lembu, kita sembelih lembu itu.  Jangan banyak cakap.



 RM100 yang sudah digubah menjadi bunga tangan.  Cehh...  Mambazir je.
 Taklik
 Ini adik ipar Naza
 Makan sendiri sendiri.  Ambik sendiri.  Balik sendiri.


Ada permintaan.  Layan je lah.  Ini gambar gambar sebelah pagi.  Selepas nikah.

 Diaorang masak sendiri tau.  Nasib baik tuan rumah tak suruh ambik nasi dan lauk kat dalam periuk.
 Bersih??  Eh...semalam ada Bersih kat Wangsa Maju tau!!  Kat restoran Ali ...

 Dah sampai rumah.  Rehat sekejap.  Tunggu bersanding in the afternoon.


 Tengahari.  Mekap kan budak comot ni.

 Sebahagian dari hantaran
 Tetamu dari Kuala Lumpur


 Mekap anak buah.  Nasib baik tak ramai.
 Mekap lagi...


 Kesian.  Takde orang layan pun.  Muka hotz...


 Sebahagian dari tetamu yang datang dari Kuala Lumpur demi meraikan majlis adik kami. 


 Adik saya ni, asyik nak melaram je...

No comments:

Post a Comment